Wykładowcy szkoły Avioner
Informacja o WYKŁADOWCY
TOMASZ WÓJTOWICZ
Wójtowicz Tomasz
Z lotnictwem związany od 1995 roku. Pilot liniowy samolotowy, instruktor i pilot szybowcowy. Ukończył Politechnikę Rzeszowską wydział budowy maszyn i Lotnictwa o specjalności avionika.
13 lat doświadczenia jako inżynier konstruktor, specjalista, oraz project inżynier Pratt&Whitney. Pracował jako inżynier w biurze konstrukcyjnym w międzynarodowych zespołach inżynierów między innymi z East Hartford (USA) i Montrealu w Kanadzie. Doświadczenie konstruktora przy silnikach GP7200 (Airbus A380) PW400 oraz rodzina silników PW1000 (A320 NEO, Embraer E2 oraz Bombardier Cseries). Zajmował się projektowaniem przedziałów łożyskowych na wałów głównych wyżej wymienionych silników. Pracował także jako project inżynier przy silnikach APU do samolotów takich jak Boeing 787 Dreamliner, A320, Embraer.
Doświadczenie lotnicze jako pilot rozpoczął w 1995 roku w Aeroklubie Stalowa Wola, początkowo jako Pilot szybowcowy później instruktor, pilot samolotowy oraz instruktor samolotowy.
Aktualnie pracuje w PLL Lot jako pilot samolotów Embraer.
Posiada wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną jako konstruktor, pilot i instruktor.
Z zamiłowania pasjonat lotnictwa, autor między innymi gry planszowej "Gliders Racing Wyścigi szybowcowe".
Na co dzień pilot samolotów Embraer 170, 175, 190 oraz 195.
Wójtowicz Tomasz
Z lotnictwem związany od 1995 roku. Pilot liniowy samolotowy, instruktor i pilot szybowcowy. Ukończył Politechnikę Rzeszowską wydział budowy maszyn i Lotnictwa o specjalności avionika.
13 lat doświadczenia jako inżynier konstruktor, specjalista, oraz project inżynier Pratt&Whitney. Pracował jako inżynier w biurze konstrukcyjnym w międzynarodowych zespołach inżynierów między innymi z East Hartford (USA) i Montrealu w Kanadzie. Doświadczenie konstruktora przy silnikach GP7200 (Airbus A380) PW400 oraz rodzina silników PW1000 (A320 NEO, Embraer E2 oraz Bombardier Cseries). Zajmował się projektowaniem przedziałów łożyskowych na wałów głównych wyżej wymienionych silników. Pracował także jako project inżynier przy silnikach APU do samolotów takich jak Boeing 787 Dreamliner, A320, Embraer.
Doświadczenie lotnicze jako pilot rozpoczął w 1995 roku w Aeroklubie Stalowa Wola, początkowo jako Pilot szybowcowy później instruktor, pilot samolotowy oraz instruktor samolotowy.
Aktualnie pracuje w PLL Lot jako pilot samolotów Embraer.
Posiada wiedzę zarówno teoretyczną jak i praktyczną jako konstruktor, pilot i instruktor.
Z zamiłowania pasjonat lotnictwa, autor między innymi gry planszowej "Gliders Racing Wyścigi szybowcowe".
Na co dzień pilot samolotów Embraer 170, 175, 190 oraz 195.
Informacja o WYKŁADOWCY
JERZY KĘDZIERSKI
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Informacja o WYKŁADOWCY
DANIEL WOWRA
Prywatny przedsiębiorca. Absolwent Akademii Obrony Narodowej ze specjalnością Lotnictwo o kierunku Zarządzanie Ruchem Lotniczym.
W lotnictwie od 1987 r. szkolenie rozpoczął w Aeroklubie Gliwickim.
Pilot szybowcowy, motoszybowcowy i samolotowy. Instruktor szybowcowy od 1993 r. praktyka nabyta w Aeroklubie „Orląt”, szkoląc dęblińskich licealistów. Wyszkolił podstawowo na szybowcach ponad 150 osób. Czynnie szkolący instruktor szybowcowy.
Mechanik szybowcowy i samolotowy. Były pracownik i instruktor etatowy w różnych aeroklubach.
Nalot ogólny na szybowcach i samolotach ponad 1500 godzin w tym jako instruktor szybowcowy ponad 800 godzin.
Posiada Złotą Odznakę Szybowcową z dwoma diamentami.
Od kilku lat:
Ekspert ds. szybowcowych w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz
były Ekspert ds. szybowcowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Jest również egzaminatorem szybowcowym Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Prywatny przedsiębiorca. Absolwent Akademii Obrony Narodowej ze specjalnością Lotnictwo o kierunku Zarządzanie Ruchem Lotniczym.
W lotnictwie od 1987 r. szkolenie rozpoczął w Aeroklubie Gliwickim.
Pilot szybowcowy, motoszybowcowy i samolotowy. Instruktor szybowcowy od 1993 r. praktyka nabyta w Aeroklubie „Orląt”, szkoląc dęblińskich licealistów. Wyszkolił podstawowo na szybowcach ponad 150 osób. Czynnie szkolący instruktor szybowcowy.
Mechanik szybowcowy i samolotowy. Były pracownik i instruktor etatowy w różnych aeroklubach.
Nalot ogólny na szybowcach i samolotach ponad 1500 godzin w tym jako instruktor szybowcowy ponad 800 godzin.
Posiada Złotą Odznakę Szybowcową z dwoma diamentami.
Od kilku lat:
Ekspert ds. szybowcowych w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych oraz
były Ekspert ds. szybowcowych w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego.
Jest również egzaminatorem szybowcowym Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Informacja o WYKŁADOWCY
ANDRZEJ STEFKO
Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy silników lotniczych, Doktorem Nauk Technicznych, a także czynnym instruktorem szybowcowym. Od 25 lat czynnie szkoli młodych szybowników.
W sumie wylatał ponad 1600 godzin na szybowcach i motoszybowcach kilkudziesięciu typów. W dziedzinie lotów szybowcowych zdobył prestiżową Odznakę Szybowcową z Trzema Diamentami, jest także wyróżniony tytułem i odznaczeniem Mistrz Sportu Szybowcowego.
Prowadził też między innymi badania technicznych przyczyn wypadków lotniczych samolotów dużych prędkości.
Jest też autorem szeregu książek i publikacji w dziedzinie techniki lotniczej. Posiada również licencję samolotową PPL(A).
Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy silników lotniczych, Doktorem Nauk Technicznych, a także czynnym instruktorem szybowcowym. Od 25 lat czynnie szkoli młodych szybowników.
W sumie wylatał ponad 1600 godzin na szybowcach i motoszybowcach kilkudziesięciu typów. W dziedzinie lotów szybowcowych zdobył prestiżową Odznakę Szybowcową z Trzema Diamentami, jest także wyróżniony tytułem i odznaczeniem Mistrz Sportu Szybowcowego.
Prowadził też między innymi badania technicznych przyczyn wypadków lotniczych samolotów dużych prędkości.
Jest też autorem szeregu książek i publikacji w dziedzinie techniki lotniczej. Posiada również licencję samolotową PPL(A).
Informacja o WYKŁADOWCY
DARIUSZ MOĆKO
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku. Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju”, medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, „Wielonarodowej Dywizji Centrum - Południe”, „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego. Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku. Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju”, medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, „Wielonarodowej Dywizji Centrum - Południe”, „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego. Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Informacja o WYKŁADOWCY
TOMASZ KUCHCIŃSKI
Z balonami jestem związany przeszło 30 lat. Jestem pilotem, instruktorem oraz mechanikiem obsługi technicznej balonów. Zainteresowanie baloniarstwem realizuję zarówno w pracy zawodowej jak i w aktywności prywatnej, w tym w sporcie balonowym. Chętnie dzielę się doświadczeniem z innymi pasjonatami balonów oraz osobami, które chciałyby wejść w balonówy świat.
Z balonami jestem związany przeszło 30 lat. Jestem pilotem, instruktorem oraz mechanikiem obsługi technicznej balonów. Zainteresowanie baloniarstwem realizuję zarówno w pracy zawodowej jak i w aktywności prywatnej, w tym w sporcie balonowym. Chętnie dzielę się doświadczeniem z innymi pasjonatami balonów oraz osobami, które chciałyby wejść w balonówy świat.
Informacja o WYKŁADOWCY
KAMIL BOJARSKI
Informacja o WYKŁADOWCY
MICHAŁ SULIŃSKI
Od 2013 roku zawodowo związany z lotnictwem komercyjnym, ostatnie lata na stanowiskach Specjalisty oraz Inspektora Bezpieczeństwa Lotniczego. Obecnie pełniący funkcję Kierownika Działu Bezpieczeństwa Lotniczego i Ochrony (Safety&Security Manager) u operatora dyspozycyjnego (CAT/Air Taxi). Specjalista z zakresu analizy zdarzeń lotniczych oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS). Pilot samolotowy. W lotnictwie ogólnym wykonuje loty "ferry" a także współpracuje ze szkołami ATO w zakresie bezpieczeństwa. Instruktor BL/SMS i Security. Absolwent Akademii Obrony Narodowej na kierunku lotnictwo, kształcił się również na Estońskiej Akademii Lotniczej. Czas wolny poświęca lataniu.
Od 2013 roku zawodowo związany z lotnictwem komercyjnym, ostatnie lata na stanowiskach Specjalisty oraz Inspektora Bezpieczeństwa Lotniczego. Obecnie pełniący funkcję Kierownika Działu Bezpieczeństwa Lotniczego i Ochrony (Safety&Security Manager) u operatora dyspozycyjnego (CAT/Air Taxi). Specjalista z zakresu analizy zdarzeń lotniczych oraz Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (SMS). Pilot samolotowy. W lotnictwie ogólnym wykonuje loty "ferry" a także współpracuje ze szkołami ATO w zakresie bezpieczeństwa. Instruktor BL/SMS i Security. Absolwent Akademii Obrony Narodowej na kierunku lotnictwo, kształcił się również na Estońskiej Akademii Lotniczej. Czas wolny poświęca lataniu.
Informacja o WYKŁADOWCY
JAKUB KARCZ
Informacja o WYKŁADOWCY
BARTOSZ RESZKIEWICZ
Pilot śmigłowcowy zawodowy.
Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Szczecinie. Pasjonat morza i lotnictwa.
Podczas pracy na morzu przeszedł szczeble kariery od kadeta do kapitana. Pływał na statkach w branży offshore przy projektach związanych z eksploatacją pól naftowych, farm wiatrowych i pracami pogłębiarskimi. Pełnił przy tym często funkcję oficera lądowiska pokładowego i kierownika grupy ratowniczo-gaśniczej na helidecku. To skłoniło go do realizacji marzeń z młodości, więc w wolnych chwilach, pomiędzy rejsami, przeszedł szkolenie modułowe i został zawodowym pilotem śmigłowcowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał w kilku ośrodkach w Polsce - Modlinie, Poznaniu i Bydgoszczy oraz w Europie - Norwegii i Szkocji.
Obecnie lata jako pilot u jednego z polskich operatorów oferujących loty widokowe i dyspozycyjne. Nadal okazjonalnie pracuje na morzu.
Doświadczenie dydaktyczne zbierał prowadząc szkolenia motorowodne oraz kursy z branży morskiej w Studium Doskonalenia Kadr Oficerskich i Ośrodku Szkoleniowym Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie.
Pilot śmigłowcowy zawodowy.
Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Akademii Morskiej w Szczecinie. Pasjonat morza i lotnictwa.
Podczas pracy na morzu przeszedł szczeble kariery od kadeta do kapitana. Pływał na statkach w branży offshore przy projektach związanych z eksploatacją pól naftowych, farm wiatrowych i pracami pogłębiarskimi. Pełnił przy tym często funkcję oficera lądowiska pokładowego i kierownika grupy ratowniczo-gaśniczej na helidecku. To skłoniło go do realizacji marzeń z młodości, więc w wolnych chwilach, pomiędzy rejsami, przeszedł szkolenie modułowe i został zawodowym pilotem śmigłowcowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał w kilku ośrodkach w Polsce - Modlinie, Poznaniu i Bydgoszczy oraz w Europie - Norwegii i Szkocji.
Obecnie lata jako pilot u jednego z polskich operatorów oferujących loty widokowe i dyspozycyjne. Nadal okazjonalnie pracuje na morzu.
Doświadczenie dydaktyczne zbierał prowadząc szkolenia motorowodne oraz kursy z branży morskiej w Studium Doskonalenia Kadr Oficerskich i Ośrodku Szkoleniowym Ratownictwa Morskiego Akademii Morskiej w Szczecinie.
Informacja o WYKŁADOWCY
JANUSZ CZUBKOWSKI
Pilot samolotowy od ponad czterdziestu lat. Piętnaście lat w przewozie Cargo, jako pilot liniowy. Doświadczenie w lotnictwie zdobywał skacząc ze spadochronem i latając na kilkunastu typach szybowców. Długoletni instruktor lotniczy w Aeroklubie Warszawskim, co uważa za najcenniejsze doświadczenie w swojej karierze lotniczej. Inicjator powrotu do przedwojennej tradycji turystyki lotniczej, a zaowocowało to wieloletnią inicjatywą rajdów turystycznych, krajowych i międzynarodowych, organizowanych pod godłem Aeroklubu Warszawskiego. Najtrudniejsze z tych wypraw to loty na Białoruś i Ukrainę, do Czech, Chorwacji i na Węgry, oraz przeloty nad morzem do Danii, w tym Bornholm. Entuzjasta i zaangażowany propagator lotnictwa.
Pilot samolotowy od ponad czterdziestu lat. Piętnaście lat w przewozie Cargo, jako pilot liniowy. Doświadczenie w lotnictwie zdobywał skacząc ze spadochronem i latając na kilkunastu typach szybowców. Długoletni instruktor lotniczy w Aeroklubie Warszawskim, co uważa za najcenniejsze doświadczenie w swojej karierze lotniczej. Inicjator powrotu do przedwojennej tradycji turystyki lotniczej, a zaowocowało to wieloletnią inicjatywą rajdów turystycznych, krajowych i międzynarodowych, organizowanych pod godłem Aeroklubu Warszawskiego. Najtrudniejsze z tych wypraw to loty na Białoruś i Ukrainę, do Czech, Chorwacji i na Węgry, oraz przeloty nad morzem do Danii, w tym Bornholm. Entuzjasta i zaangażowany propagator lotnictwa.
Informacja o WYKŁADOWCY
MICHAŁ OMBACH
Michał Ombach, absolwent Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej ze specjalnością lotnictwo. Ukończył dodatkowo studia podyplomowe z zakresu zarządzania infrastrukturą lotniskową na Politechnice Krakowskiej oraz studia trenerskie na Wyższej Szkole Trenerów Sportu w W-wie i AWF Kraków w zakresie trenera akrobacji lotniczej. Jest doświadczonym instruktorem szybowcowym, z nalotem ponad 2000 godzin na szybowcach i samolotach.
Zawodowo w lotnictwo zaangażowany od 1999 roku. Był członkiem kadry narodowej w akrobacji szybowcowej, a następnie jej trenerem. Czynnie lata i szkoli adeptów akrobacji szybowcowej.
Posiada rozległe doświadczenie jako konstruktor. Pracował w biurze konstrukcyjnym WSK "PZL Rzeszów" oraz P&W Canada, jako Dyżurny Operacyjny Portu Lotniczego, kierownik Działu Techniki Lotniczej w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej. Swoje kompetencje inżynierskie potwierdził w linii lotniczej jako postholder organizacji Part 145.
Przez blisko 10 lat odpowiedzialny za biuro konstrukcyjne a następnie organizację projektującą i produkującą w Allstar PZL Glider w Bielsku-Białej, przyczynił się do odbudowy Zakładu Szybowcowego na lontisku w Aleksandrowicach.
Jest także ekspertem a od roku 2022 członkiem Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Michał Ombach, absolwent Wydziału Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej ze specjalnością lotnictwo. Ukończył dodatkowo studia podyplomowe z zakresu zarządzania infrastrukturą lotniskową na Politechnice Krakowskiej oraz studia trenerskie na Wyższej Szkole Trenerów Sportu w W-wie i AWF Kraków w zakresie trenera akrobacji lotniczej. Jest doświadczonym instruktorem szybowcowym, z nalotem ponad 2000 godzin na szybowcach i samolotach.
Zawodowo w lotnictwo zaangażowany od 1999 roku. Był członkiem kadry narodowej w akrobacji szybowcowej, a następnie jej trenerem. Czynnie lata i szkoli adeptów akrobacji szybowcowej.
Posiada rozległe doświadczenie jako konstruktor. Pracował w biurze konstrukcyjnym WSK "PZL Rzeszów" oraz P&W Canada, jako Dyżurny Operacyjny Portu Lotniczego, kierownik Działu Techniki Lotniczej w Ośrodku Kształcenia Lotniczego Politechniki Rzeszowskiej. Swoje kompetencje inżynierskie potwierdził w linii lotniczej jako postholder organizacji Part 145.
Przez blisko 10 lat odpowiedzialny za biuro konstrukcyjne a następnie organizację projektującą i produkującą w Allstar PZL Glider w Bielsku-Białej, przyczynił się do odbudowy Zakładu Szybowcowego na lontisku w Aleksandrowicach.
Jest także ekspertem a od roku 2022 członkiem Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych.
Informacja o WYKŁADOWCY
PAWEŁ CHEDA
Jest cenionym meteorologiem i synoptykiem. Był szefem służb meteorologicznych wielu jednostek wojskowych. Zajmuje się obecnie zabezpieczeniem meteorologicznym działalności Sił Zbrojnych RP. Jest również Szefem Wyszkolenia Służby Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Jest cenionym meteorologiem i synoptykiem. Był szefem służb meteorologicznych wielu jednostek wojskowych. Zajmuje się obecnie zabezpieczeniem meteorologicznym działalności Sił Zbrojnych RP. Jest również Szefem Wyszkolenia Służby Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Informacja o WYKŁADOWCY
IRENEUSZ BOCZKOWSKI
Jest instruktorem samolotowym, szybowcowym oraz instruktorem na samolotach ultralekkich, był pilotem i mechanikiem balonowym. Posiada Licencję Part-66 na obsługę techniczną statku powietrznego oraz świadectwo Kwalifikacji mechanika poświadczenia statków powietrznych. Doświadczenie lotnicze zdobywał w Ośrodkach Szkolenia Lotniczego między innymi jako Kierownik Szkolenia Lotniczego. Był członkiem Kadry Narodowej w akrobacji szybowcowej i uczestnikiem mistrzostw Świata i Europy w tej dyscyplinie lotniczej. Nadal czynnie szkoli pilotów w akrobacji szybowcowej. Posiada złotą odznakę szybowcową z trzema diamentami. Jest absolwentem Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe w specjalności Zarządzanie Bezpieczeństwem Lotnictwa Cywilnego. Jest egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Jest instruktorem samolotowym, szybowcowym oraz instruktorem na samolotach ultralekkich, był pilotem i mechanikiem balonowym. Posiada Licencję Part-66 na obsługę techniczną statku powietrznego oraz świadectwo Kwalifikacji mechanika poświadczenia statków powietrznych. Doświadczenie lotnicze zdobywał w Ośrodkach Szkolenia Lotniczego między innymi jako Kierownik Szkolenia Lotniczego. Był członkiem Kadry Narodowej w akrobacji szybowcowej i uczestnikiem mistrzostw Świata i Europy w tej dyscyplinie lotniczej. Nadal czynnie szkoli pilotów w akrobacji szybowcowej. Posiada złotą odznakę szybowcową z trzema diamentami. Jest absolwentem Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu na kierunku Bezpieczeństwo Narodowe w specjalności Zarządzanie Bezpieczeństwem Lotnictwa Cywilnego. Jest egzaminatorem Lotniczej Komisji Egzaminacyjnej Urzędu Lotnictwa Cywilnego.
Informacja o WYKŁADOWCY
ANDRZEJ WYBRANIEC
Andrzej Wybraniec - jest pilotem samolotowym i instruktorem wiatrakowcowym.
Posiadam uprawnienia mechanika poświadczenie obsługi samolotu i wiatrakowca.
Ukończyłem Uniwersytet Śląski Nauki Polityczne ze specjalnością dziennikarską
Swoje kwalifikacje lotnicze zdobywałem i podnosiłem w ośrodkach szkoleniowych na Kaszubach, Mazurach i na Dolnym Śląsku. Szkolę kandydatów na pilotów na lotnisku Aeroklubu Gliwickiego. Współpracuję z firmami geodezyjnymi, wykonując loty fotogrametryczne z użyciem skanera laserowego. Propaguję latanie wiatrakowcem, występuję na wielu pokazach i piknikach lotniczych. Jako jedyny pilot wiatrakowca prezentowałem swoją maszynę i umiejętności pilotażu dwukrotnie na pokazach w Radomiu w latach 2017-2018. Jestem pasjonatem lotów nad górami, zwłaszcza nad Beskidami i Bieszczadami, ale nie stronię też przed pokazami nad bałtyckimi plażami Gdyni.
Wiatrakowce cenie głównie za małą wrażliwość na niebezpieczne stany lotu, duży komfort lotu mimo termiki i turbulencji, krótki start a zwłaszcza krótkie lądowanie. Ta cecha potrafi ustrzec pilota przed niejednokrotnie fatalnymi skutkami awaryjnego.
Andrzej Wybraniec - jest pilotem samolotowym i instruktorem wiatrakowcowym.
Posiadam uprawnienia mechanika poświadczenie obsługi samolotu i wiatrakowca.
Ukończyłem Uniwersytet Śląski Nauki Polityczne ze specjalnością dziennikarską
Swoje kwalifikacje lotnicze zdobywałem i podnosiłem w ośrodkach szkoleniowych na Kaszubach, Mazurach i na Dolnym Śląsku. Szkolę kandydatów na pilotów na lotnisku Aeroklubu Gliwickiego. Współpracuję z firmami geodezyjnymi, wykonując loty fotogrametryczne z użyciem skanera laserowego. Propaguję latanie wiatrakowcem, występuję na wielu pokazach i piknikach lotniczych. Jako jedyny pilot wiatrakowca prezentowałem swoją maszynę i umiejętności pilotażu dwukrotnie na pokazach w Radomiu w latach 2017-2018. Jestem pasjonatem lotów nad górami, zwłaszcza nad Beskidami i Bieszczadami, ale nie stronię też przed pokazami nad bałtyckimi plażami Gdyni.
Wiatrakowce cenie głównie za małą wrażliwość na niebezpieczne stany lotu, duży komfort lotu mimo termiki i turbulencji, krótki start a zwłaszcza krótkie lądowanie. Ta cecha potrafi ustrzec pilota przed niejednokrotnie fatalnymi skutkami awaryjnego.
Informacja o WYKŁADOWCY
MIKOŁAJ PERNAK
Mikołaj jest związany z lotnictwem od dziecka. Wychowanek Aeroklubu Elbląskiego, jest pilotem samolotowym, szybowcowym, wiatrakowcowym oraz skoczkiem spadochronowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał latając po całej Europie, organizując rajdy, przebazowania, uczestnicząc w misjach poszukiwawczych, zrzutach skoczków oraz lotach fotograficznych Air-2-Air.
Przez kilka lat mieszkał w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zaawansowaną inżynierię lotniczą oraz brał udział w projektach badawczych z zakresu aerodynamiki, mechaniki płynów, struktur i fizyki plazmy w czołowych instytucjach. Obecnie zajmuje się badaniem silników odrzutowych. Cały czas aktywnie lata, organizując wyprawy i szkolenia w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Mikołaj jest związany z lotnictwem od dziecka. Wychowanek Aeroklubu Elbląskiego, jest pilotem samolotowym, szybowcowym, wiatrakowcowym oraz skoczkiem spadochronowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał latając po całej Europie, organizując rajdy, przebazowania, uczestnicząc w misjach poszukiwawczych, zrzutach skoczków oraz lotach fotograficznych Air-2-Air.
Przez kilka lat mieszkał w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zaawansowaną inżynierię lotniczą oraz brał udział w projektach badawczych z zakresu aerodynamiki, mechaniki płynów, struktur i fizyki plazmy w czołowych instytucjach. Obecnie zajmuje się badaniem silników odrzutowych. Cały czas aktywnie lata, organizując wyprawy i szkolenia w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Informacja o WYKŁADOWCY
PAWEŁ ŻAK
Jest cenionym i doświadczonym wykładowcą przedmiotów teoretycznych o technicznej tematyce lotniczej. Jako członek Zespołu Konstrukcyjnego na Politechnice Warszawskiej brał udział w obliczeniach technicznych i projekcie o szybowca klasy światowej PW-5, za co zespół otrzymał Specjalną Nagrodę Ministra Edukacji, a także dwumiejscowego szybowca PW-6. Posiada zawodową licencję samolotową CPL(A), jest czynnym instruktorem samolotowym.
Jest cenionym i doświadczonym wykładowcą przedmiotów teoretycznych o technicznej tematyce lotniczej. Jako członek Zespołu Konstrukcyjnego na Politechnice Warszawskiej brał udział w obliczeniach technicznych i projekcie o szybowca klasy światowej PW-5, za co zespół otrzymał Specjalną Nagrodę Ministra Edukacji, a także dwumiejscowego szybowca PW-6. Posiada zawodową licencję samolotową CPL(A), jest czynnym instruktorem samolotowym.
Informacja o WYKŁADOWCY
ALEKSANDER PYTEL
Młody, ambitny pilot samolotowy, latający zawodowo na samolocie Airbus A320, a wcześniej na Bombardierze Q400 i ATR 42/72, jest specjalistą w dziedzinie nawigacji lotniczej.
Absolwent studiów inżynierskich i magisterskich na Wydziale Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Lotnictwo i kosmonautyka, specjalność awionika.
Jest także czynnym instruktorem samolotowym, szkolącym adeptów sztuki latania zarówno na samolotach jak i na symulatorach lotu do uprawnienia do lotów według przepisów IFR.
Młody, ambitny pilot samolotowy, latający zawodowo na samolocie Airbus A320, a wcześniej na Bombardierze Q400 i ATR 42/72, jest specjalistą w dziedzinie nawigacji lotniczej.
Absolwent studiów inżynierskich i magisterskich na Wydziale Budowy Maszyn i Lotnictwa Politechniki Rzeszowskiej na kierunku Lotnictwo i kosmonautyka, specjalność awionika.
Jest także czynnym instruktorem samolotowym, szkolącym adeptów sztuki latania zarówno na samolotach jak i na symulatorach lotu do uprawnienia do lotów według przepisów IFR.
Informacja o WYKŁADOWCY
JAKUB ZAŁĘSKI
Instruktor samolotowy, od ponad 6 lat także instruktor tańca Boogie Woogie. Absolwent dziennikarstwa i medioznawstwa na specjalizacji PR na Uniwersytecie Warszawskim
Instruktor samolotowy, od ponad 6 lat także instruktor tańca Boogie Woogie. Absolwent dziennikarstwa i medioznawstwa na specjalizacji PR na Uniwersytecie Warszawskim
Informacja o WYKŁADOWCY
KLAUDIUSZ DYBOWSKI
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Informacja o WYKŁADOWCY
RADOSŁAW JANUSZKIEWICZ
Jest znakomitym psychologiem i znawcą w zakresie medycyny i psychologii lotniczej. W wielu ośrodkach lotniczych wykłada między innymi Human Factor - czynnik ludzki.
Od wielu lat związany jest z kontrolą ruchu lotniczego gdzie szkoli personel w aspekcie psychologicznym związanym ze stresem w kontroli ruchu lotniczego. Jest pasjonatem medycyny zarówno konwencjonalnej jak i alternatywnej, a także wschodnich sztuk walki.
Jest znakomitym psychologiem i znawcą w zakresie medycyny i psychologii lotniczej. W wielu ośrodkach lotniczych wykłada między innymi Human Factor - czynnik ludzki.
Od wielu lat związany jest z kontrolą ruchu lotniczego gdzie szkoli personel w aspekcie psychologicznym związanym ze stresem w kontroli ruchu lotniczego. Jest pasjonatem medycyny zarówno konwencjonalnej jak i alternatywnej, a także wschodnich sztuk walki.
Informacja o WYKŁADOWCY
CEZARY SUBIETA
Przygodę z lotnictwem rozpocząłem w 1985 roku w Aeroklubie Białostockim, z którym związany jestem do dziś. Na swoim koncie mam sukcesy sportowe jako uczestnik w wielu zawodach spadochronowych. Jestem członkiem Polskiej Kadry Narodowej. Od 1995 roku jestem aktywnym instruktorem spadochronowym w wielu klubach w Polsce i za granicą, Jestem instruktorem AFF (Accelerated Freefall) i “Tandem Pilot”.
Łącznie wykonałem ponad 5000 skoków spadochronowych. Od niedawna realizuję się też jako pilot szybowcowy.
Przygodę z lotnictwem rozpocząłem w 1985 roku w Aeroklubie Białostockim, z którym związany jestem do dziś. Na swoim koncie mam sukcesy sportowe jako uczestnik w wielu zawodach spadochronowych. Jestem członkiem Polskiej Kadry Narodowej. Od 1995 roku jestem aktywnym instruktorem spadochronowym w wielu klubach w Polsce i za granicą, Jestem instruktorem AFF (Accelerated Freefall) i “Tandem Pilot”.
Łącznie wykonałem ponad 5000 skoków spadochronowych. Od niedawna realizuję się też jako pilot szybowcowy.