Konsultacje - Zapraszamy
NASI KONSULTANCI
Informacja o WYKŁADOWCY
PAWEŁ CHEDA
Jest cenionym meteorologiem i synoptykiem. Był szefem służb meteorologicznych wielu jednostek wojskowych. Zajmuje się obecnie zabezpieczeniem meteorologicznym działalności Sił Zbrojnych RP. Jest również Szefem Wyszkolenia Służby Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Jest cenionym meteorologiem i synoptykiem. Był szefem służb meteorologicznych wielu jednostek wojskowych. Zajmuje się obecnie zabezpieczeniem meteorologicznym działalności Sił Zbrojnych RP. Jest również Szefem Wyszkolenia Służby Hydrometeorologicznej Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
Informacja o WYKŁADOWCY
DARIUSZ MOĆKO
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku. Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju”, medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, „Wielonarodowej Dywizji Centrum - Południe”, „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego. Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku. Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju”, medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, „Wielonarodowej Dywizji Centrum - Południe”, „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego. Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Informacja o WYKŁADOWCY
JERZY KĘDZIERSKI
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Jest wybitnim inżynierem lotniczym. Jest jednym z głównych konstruktorów znanych polskich konstrukcji lotniczych takich jak szybowce ULS-PW, PW-2 Gapa, PW-3 Bakcyl oraz motoszybowiec PW-4 Pelikan
Jest również znakomitym pilotem doświadczalnym. Ma na swoim koncie obloty kilkudziesięciu konstrukcji lotniczych w tym szybowca klasy światowej PW-5.
W swoim dorobku instruktorskim ma ponad 30 wyszkolonych szybowników, szkoli również praktycznie szybowcowych pilotów doświadczalnych.
Jest także egzaminatorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego w zakresie szybowcowych pilotów doświadczalnych. Od 2003 roku pracuje czynnie w Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych. Jest laureatem wielu znaczących nagród państwowych w zakresie techniki lotniczej
Przedmioty konsultacji
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - płatowiec - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - płatowiec - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - płatowiec - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - płatowiec - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Informacja o WYKŁADOWCY
KLAUDIUSZ DYBOWSKI
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.
Jest specjalistą w dziedzinie Służby Informacji Lotniczej oraz planowania lotów.
Klaudiusz Dybowski pracuje nieprzerwanie w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej od ponad 45 lat.
W ciągu tych lat pracował w komórkach zajmujących się m.in. kontrolą ruchu lotniczego (TWR / APP), projektowaniem instrumentalnych procedur podejścia i odlotu, zarządzaniem przestrzenią powietrzną na poziomie strategicznym oraz zapewnianiem służby informacji lotniczej. W latach od 1992 do 2007 był szefem tej służby w Polsce. Brał udział w kilku dużych projektach m.in przy wprowadzaniu układu geodezyjnego WGS-84 w Polsce, wdrażaniu zarządzania jakością (norma ISO) w AIS, zmianie AIP z 8. na 3. rozdziałowe. Jest także doświadczonym, wieloletnim wykładowcą przedmiotów związanych z lotnictwem.
Od 2010 roku pracuje w Ośrodku Szkolenia Personelu ATS PAŻP, w którym prowadzi zajęcia z zakresu AIS, planu lotu, wyposażenia, zarządzania przepływem ruchu lotniczego oraz zarządzania przestrzenią powietrzną.