Konsultacje - Zapraszamy
NASI KONSULTANCI
Informacja o WYKŁADOWCY
MIKOŁAJ PERNAK
Mikołaj jest związany z lotnictwem od dziecka. Wychowanek Aeroklubu Elbląskiego, jest pilotem samolotowym, szybowcowym, wiatrakowcowym oraz skoczkiem spadochronowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał latając po całej Europie, organizując rajdy, przebazowania, uczestnicząc w misjach poszukiwawczych, zrzutach skoczków oraz lotach fotograficznych Air-2-Air.
Przez kilka lat mieszkał w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zaawansowaną inżynierię lotniczą oraz brał udział w projektach badawczych z zakresu aerodynamiki, mechaniki płynów, struktur i fizyki plazmy w czołowych instytucjach. Obecnie zajmuje się badaniem silników odrzutowych. Cały czas aktywnie lata, organizując wyprawy i szkolenia w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Mikołaj jest związany z lotnictwem od dziecka. Wychowanek Aeroklubu Elbląskiego, jest pilotem samolotowym, szybowcowym, wiatrakowcowym oraz skoczkiem spadochronowym.
Doświadczenie lotnicze zdobywał latając po całej Europie, organizując rajdy, przebazowania, uczestnicząc w misjach poszukiwawczych, zrzutach skoczków oraz lotach fotograficznych Air-2-Air.
Przez kilka lat mieszkał w Wielkiej Brytanii, gdzie studiował zaawansowaną inżynierię lotniczą oraz brał udział w projektach badawczych z zakresu aerodynamiki, mechaniki płynów, struktur i fizyki plazmy w czołowych instytucjach. Obecnie zajmuje się badaniem silników odrzutowych. Cały czas aktywnie lata, organizując wyprawy i szkolenia w Polsce oraz Wielkiej Brytanii.
Przedmioty konsultacji
FI - Ocena i egzaminowanie studenta
FI - Ocena i egzaminowanie studenta, możliwości i ograniczenia człowieka
FI - Uczenie się i nauczanie
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Seminarium FI(A)
Seminarium FI(S)
FI - Ocena i egzaminowanie studenta
FI - Ocena i egzaminowanie studenta, możliwości i ograniczenia człowieka
FI - Uczenie się i nauczanie
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - płatowiec - PPL(H)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Seminarium FI(A)
Seminarium FI(S)
Informacja o WYKŁADOWCY
ANDRZEJ STEFKO
Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy silników lotniczych, Doktorem Nauk Technicznych, a także czynnym instruktorem szybowcowym. Od 25 lat czynnie szkoli młodych szybowników.
W sumie wylatał ponad 1600 godzin na szybowcach i motoszybowcach kilkudziesięciu typów. W dziedzinie lotów szybowcowych zdobył prestiżową Odznakę Szybowcową z Trzema Diamentami, jest także wyróżniony tytułem i odznaczeniem Mistrz Sportu Szybowcowego.
Prowadził też między innymi badania technicznych przyczyn wypadków lotniczych samolotów dużych prędkości.
Jest też autorem szeregu książek i publikacji w dziedzinie techniki lotniczej. Posiada również licencję samolotową PPL(A).
Jest wybitnym specjalistą w dziedzinie budowy silników lotniczych, Doktorem Nauk Technicznych, a także czynnym instruktorem szybowcowym. Od 25 lat czynnie szkoli młodych szybowników.
W sumie wylatał ponad 1600 godzin na szybowcach i motoszybowcach kilkudziesięciu typów. W dziedzinie lotów szybowcowych zdobył prestiżową Odznakę Szybowcową z Trzema Diamentami, jest także wyróżniony tytułem i odznaczeniem Mistrz Sportu Szybowcowego.
Prowadził też między innymi badania technicznych przyczyn wypadków lotniczych samolotów dużych prędkości.
Jest też autorem szeregu książek i publikacji w dziedzinie techniki lotniczej. Posiada również licencję samolotową PPL(A).
Przedmioty konsultacji
Nawigacja - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UHP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - napędy, instalacje, przyrządy - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Zasady lotu - UAG(L)
Nawigacja - SPL
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAG(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UAP(L)
Obsługa statku powietrznego i wyposażenia - UHP(L)
Ogólna wiedza o śmigłowcu - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(H)
Ogólna wiedza o samolocie - napędy, instalacje, przyrządy - PPL(A)
Ogólna wiedza o statku powietrznym - napędy, instalacje, przyrządy - LAPL(A)
Ogólna wiedza o szybowcu
Planowanie i wykonanie lotu - SPL
Procedury operacyjne - SPL
Zasady lotu - UAG(L)
Informacja o WYKŁADOWCY
DARIUSZ MOĆKO
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku. Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju”, medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, „Wielonarodowej Dywizji Centrum - Południe”, „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego. Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Z lotnictwem związany od 1984 roku. Absolwent Liceum Lotniczego i Szkoły Chorążych Wojsk Lotniczych w Dęblinie (odbyte szkolenia na kierunkach meteorologia, pilot śmigłowca, nawigacja). Odsłużył 20 lat w Wojskach Lotniczych i Marynarce Wojennej jako nawigator naprowadzania oraz kontroler ruchu lotniczego. Ostatnie stanowisko kontroler zbliżania i precyzyjnego podejścia w 21 Bazie Lotniczej w Świdwinie. Uczestniczył w misji stabilizacyjnej w Iraku. Wyróżniony odznaką „Centrum Kontroli Ruchu Lotniczego Wojsk Lotniczych i Obrony Powietrznej Kraju”, medalami: „Za Zasługi dla Obronności Kraju”, „Wielonarodowej Dywizji Centrum - Południe”, „Gwiazdą Iraku”. Po zakończonej służbie wojskowej praca w strukturach cywilnej służby ruchu lotniczego. Czynny członek zarządu Aeroklubu Północnego Mazowsza w Przasnyszu. Pilot samolotowy i szybowcowy, instruktor szkolenia teoretycznego. Uczestniczy w wielu pokazach lotniczych jako kierownik lotów oraz pilot w rekonstrukcjach historycznych.
Informacja o WYKŁADOWCY
KAMIL BOJARSKI
Moją pasją oraz zawodową ścieżką jest lotnictwo, którym zajmuję się od 2013 roku. Swoją przygodę rozpocząłem od latania na szybowcach. Po trzech intensywnych sezonach wystartowałem w pierwszych zawodach, zdobywając brązowy medal na Szybowcowych Mistrzostwach Polski Juniorów. W tym samym roku zostałem powołany do Szybowcowej Kadry Narodowej Juniorów, w której spędziłem trzy lata.
Równocześnie rozpocząłem studia na Politechnice Rzeszowskiej na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, specjalizując się w pilotażu. W 2020 roku poszerzyłem swoje doświadczenie, biorąc udział w zawodach samolotowych w lataniu precyzyjnym, co zaowocowało powołaniem do Samolotowej Kadry Narodowej Juniorów. W tym samym czasie ukończyłem szkolenie i zdałem egzaminy na instruktora szybowcowego.
Od 2022 roku pełnię funkcję pierwszego oficera na samolocie Boeing 737 w liniach lotniczych Ryanair. Z kolei od 2024 roku dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, szkoląc przyszłych pilotów do uzyskania licencji PPL(A).
Moją pasją oraz zawodową ścieżką jest lotnictwo, którym zajmuję się od 2013 roku. Swoją przygodę rozpocząłem od latania na szybowcach. Po trzech intensywnych sezonach wystartowałem w pierwszych zawodach, zdobywając brązowy medal na Szybowcowych Mistrzostwach Polski Juniorów. W tym samym roku zostałem powołany do Szybowcowej Kadry Narodowej Juniorów, w której spędziłem trzy lata.
Równocześnie rozpocząłem studia na Politechnice Rzeszowskiej na kierunku Mechanika i Budowa Maszyn, specjalizując się w pilotażu. W 2020 roku poszerzyłem swoje doświadczenie, biorąc udział w zawodach samolotowych w lataniu precyzyjnym, co zaowocowało powołaniem do Samolotowej Kadry Narodowej Juniorów. W tym samym czasie ukończyłem szkolenie i zdałem egzaminy na instruktora szybowcowego.
Od 2022 roku pełnię funkcję pierwszego oficera na samolocie Boeing 737 w liniach lotniczych Ryanair. Z kolei od 2024 roku dzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem, szkoląc przyszłych pilotów do uzyskania licencji PPL(A).
Przedmioty konsultacji
Motoszybowce turystyczne - TMG
Nawigacja - LAPL(A)
Nawigacja - PPL(A)
Nawigacja - PPL(H)
Nawigacja - SPL
Nawigacja - UAG(L)
Nawigacja - UAP(L)
Nawigacja - UHP(L)
Osiągi i planowanie lotu - UAP(L)
Planowanie i wykonanie lotu - LAPL(A)
Planowanie i wykonanie lotu - PPL(A)
Motoszybowce turystyczne - TMG
Nawigacja - LAPL(A)
Nawigacja - PPL(A)
Nawigacja - PPL(H)
Nawigacja - SPL
Nawigacja - UAG(L)
Nawigacja - UAP(L)
Nawigacja - UHP(L)
Osiągi i planowanie lotu - UAP(L)
Planowanie i wykonanie lotu - LAPL(A)
Planowanie i wykonanie lotu - PPL(A)